sâmbătă, 23 octombrie 2010

Restaurantul Ambasador - Brasov

Situat pe strada Portii, actual Republicii, construita pe la sfarsitul secolului XIV, Restaurantul Ambasador se remarca atat prin locatia intr-o cladire contruita undeva in jurul anului 1880, cat si prin decor.

O atmostera placuta, calda, lumina potrivita..... ce sa zic...te simti bine...
Servirea as putea spune ca e ok, ospatarul putand sa ofere ceva informatii despre meniu si vinuri. In plus s-a miscat destul de bine.
Meniul bogat, nu are un specific anume, ci mai degraba respecta bucataria internationala. De fapt, am si ales ceva din bucataria italiana - Linguini cu creveti Black Tiger.
Linguini cu creveti (nu este ceea ce am primit)
De aici au inceput problemele.... mai intai ca am stat cam 1 ora si un sfert pana sa vina mancarea. Scuza ospatarului a fost: "bucatarul a gresit reteta si a trebuit sa o ia de la capat". Poti sa crezi asa ceva ? zic... ok.... tot e bine si mai tarziu decat niciodata.
Cand in sfarsit a sosit, am gustat-o si, surpriza.... nesarata, necondimentata.. ne.. nimic.... doar linguini, cu ceva patrunjel si, inca o surpriza.... nu mai putin de 6 capete de creveti cu doar 3 creveti intregi, consumabili.... Ca si pregatire, hm... nu foarte bine facuti, dar ma rog, pot spune ca in principiu, crevetii black tiger au o structura mai ferma.
Ce am facut? pai... ce era normal - l-am rugat pe ospatar sa imi aduca alta portie.
Peste inca 10 minute (timp in care 2 dintre ceilalti de la masa mancau cu noduri, iar cel de-al 3lea renuntase definitiv - am uitat sa spun ca toti am comandat acelasi lucru), cum spuneam, peste inca 10 minute, vine baiatul cu vesti - bucatarul zice ca "asa este reteta... EL poate sa va pregateasca o noua portie, dar e foarte posibil sa fie... la fel", asa ca mai bine aleg altceva.
Dupa ce am vazut negru in fata ochilor si am incercat sa nu iau foc, ii zic sa-l roage totusi frumos pe bucatar sa incerce sa faca inca o portie macar asemanatoare celor primite de colegii de masa, pentru ca nu as putea sa mai risc inca 1 ora de asteptare.
Omul se retrage oarecum nemultumit si imi spune ca o sa incerce......
Vine in sfarsit din nou portia mea.. peste inca 20 minute - prietenii terminasera de mancat de mult, terminasem vinul... de fapt se terminase si cu cheful de a manca ceva.
In sfarsit.... incerc din nou... acelasi gust... de fapt la fel de insipid, doar ca fara capete si cu cativa creveti in plus...ma rog, pun multa sare, mult piper si ma fortez sa mananc.
In cele din urma reusesc, nu insa fara a ma gandi cat de adevarat era un articol care publica secrete din bucatarie.... aproximativ 90% din bucatarii intrebati recunosteau ca singurul lucru pe care il faceau cand li se cerea sa refaca o mancare, era sa o reincalzeasca, eventual la microunde.
La plecare, ospatarul isi cere scuze pentru problema si promite ca data viitoare nu o sa mai apara probleme, insa nu realizeaza ca de fapt bucatarul nu are nici cea mai vaga idee despre cum ar trebui sa fie linguinii, nu doar ca i-a pregatit gresit...

NOTE: LOCATIE: 9, ATMOSFERA: 8, RETETA: 4, PRET: 7 (4 = f ieftin, 10= f scump)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu